فعالیت ۲۵۰ هزار نفر ساعت نیروی انسانی در سطح شهر پس از سیلاب مشهد تسهیلات ویژه پرداخت بدهی‌های ساختمانی شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت پذیرش ۶۰ کارتن خواب در خانه سبز شهرداری مشهد طی ۴۸ ساعت گذشته (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان‌رضوی: دستگاه‌های بحران‌مدار استان آمادگی خود را حفظ کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده باش ۸۵ گروه عملیاتی شرکت توزیع برق در پی هشدار هواشناسی مشهد آمادگی کامل ظرفیت‌های امدادی و هوایی هلال‌احمر خراسان‌رضوی برای مقابله با بحران سیل احتمالی هشدار سازمان آتش‌نشانی در خصوص احتمال قریب‌الوقوع سیل در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پشت پرده سیل مرگ‌بار مشهد چه بود؟ سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: مشهدی‌ها امروز، شنبه در منزل بمانند و از هرگونه تردد شهری و بین شهری خودداری کنند آخرین گزارش محور‌های مسدود استان خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۹۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها، خیابان کوثر، میدان آزادی و میدان شهید فهمیده مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه محور‌های اصلی خراسان‌رضوی باز هستند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: همه مدیران شهری در آماده‌باش کامل به سر می‌برند + فیلم کدام مدارس مشهد فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ + جزئیات تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برگزاری آیین تجلیل از رابطین طرح ترنم زندگی در مشهدمقدس+ویدئو

  • کد خبر: ۲۰۲۷۵۸
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
برگزاری آیین تجلیل از رابطین طرح ترنم زندگی در مشهدمقدس+ویدئو
آیین تجلیل از رابطین طرح ترنم زندگی در مشهدمقدس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی در آیین تجلیل از رابطین طرح ترنم زندگی که امروز (۷ دی ۱۴۰۲) برگزار شد، اظهار کرد: ما به شما و شهروندانی مثل شما نیازمندیم، کسانی که کمک می‌کنند که فرصت‌های گفت‌وگویی برای شنیدن و گفتن برای دیگر شهروندان فراهم شود، تعداد آدم‌هایی که حوصله داشته باشند و کمک کنند برای موقعیت‌سازی برای گفتگو و زندگی شخصی آدم‌ها زیاد نیستند. در دنیای امروز اکثر افراد صرفا به زندگی خود فکر می‌کنند اگر ما بپذیریم که هر فعالیت ما موثر است در زندگی خود ما، فعالیت خوبی را شروع کردید.

وی افزود: در دنیای امروز و فضای تعلیم و تربیت و روانشناسی یکی از حلقه‌های مفقوده انسان در حال زیست در دنیای مدرن گفت‌وگو است، فرصت گفت‌وگو در زندگی امروز کم شده است. آنقدر در گذشته فرصت برای گفت‌وگو داشتیم که گمان نمی‌کردیم که گفت‌وگو نیاز به مهارت دارد، اما امروز به قدری شرایط زندگی تغییر کرده در فرصت گفت‌وگو کاهش یافته است که اساس یادگیری روش گفت‌گو موضوعیت دارد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: بسیاری از مسائلی که در فرهنگ ما وجود داشته و بنا به دلیلی به تدریج از بین رفته دنیای جدید آن را بازسازی کرده و تحت عنوان نگاه علمی تحویل ما می‌دهد و ما از یاد می‌بریم که این سرمایه ما بوده است.

باغگلی بیان کرد: در دوره‌های فرهنگی گذشته افراد به ویژه بانوان در جمع خود درمورد موضوعات مختلف صحبت می‌کردند و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر می‌گذاشتند در حالی که امروز آن را سازماندهی کرده وتحت عنوان مشاوره گروهی دوباره وارد فرهنگ زندگی افراد کرده است. ما نیازمند فردی برای رهبری مسیر خود هستیم، اما اینکه اساس گفت‌وگو را به دلیل اینکه استاد نیستیم دچار بحران کنیم، صحیح نیست.

وی افزود: زندگی واقعی در دست کسانی است که دارند زندگی می‌کنند به شرط این که به تجربه‌های خود عمیق نگاه کنند و پیامد‌های آن را مرور کنند. در تعلیم و تربیت اصلی داریم به نام فردآگاهی زمانی که رفتار خود را از دور می‌بینم، پیامد آن را دیده و به مرور زمان جریان زندگی خود را اصلاح میکنم و این افراد می‌توانند به دیگران کمک کنند لذا در ترنم زندگی تلاش می‌شود که مشاوره را به محلات بیاوریم. زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم که افراد با دریافت آن اطلاعات می‌توانند به تجربه زندگی خود نگاه کنند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: والدین به دو دسته تقدیم می‌شوند دسته اول والدینی هستند که، چون من تجریه بیشتری دار می‌توانم فرزندم را راهنمایی کنم که چه کاری انجام دهند؛ این دسته از والدین در نوجوانی فرزندان خود خواهند دید که فرزند تربیت پذیر نیست. دسته دوم، والدین معتقدند که مسئولیت اصلی من رشد و تعالی پیدا کردن است و هر فرصتی که در آن قرار می‌گیرم برای یادگیری و رشد بیشتر است، فرزند داشتن فرصت ارتباط با فرزند و تعامل با فرزند چیز‌های جدید بیاموزم، که این والدین در طول زمان صبورتر و دقیق‌تر می‌شوند. می‌آموزند هر تکنیکی که هر فردی هرجایی گفت حل کننده مساله نیست چرا که من با یک موجود خلاق و پویا در ارتباط هستم که می‌تواند پیش‌بینی نشده رفتار کند.

باغگلی اضافه کرد: ما در دنیای جدید برای اینکه بتوانیم چالش‌ها را حل کنیم نیازمند یادگیری هستیم و اینکه شما کمک  می‌کنید که فرصتی برای تعدادی از شهروندان ایجاد شود که یادگیری بیشتری برای کیفیت زندگی خود داشته باشند تشکر می‌کنم.

به گزارش شهرآرانیوز، طرح ترنم زندگی  از سال گذشته با موضوع ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه خانواده و در قالب کارگاه‌های مشاوره با مشارکت مساجد در سطح محلات محروم مشهد برگزار  شده است که مهم‌ترین هدف این طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده و تربیت فرزند بوده که اجرای مقدماتی آن در مساجد مختلف صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->